Regulamin
REGULAMIN PLATFORMY ZAKUPOWEJ B2B
OEM Energy Sp. z o.o. w CHORZOWIE
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Platforma Zakupowa B2B jest sklepem internetowym dla podmiotów profesjonalnych, dostępnym pod adresem internetowym https://b2b.oemenergy.pl prowadzonym przez OEM ENERGY sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, przy ul. Składowej 17 (41 - 500 Chorzów), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice - Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000678975, posiadającej NIP 6472578488 oraz REGON 367330345, adres poczty elektronicznej: biuro@oemenergy.pl numer telefonu: +48 501 510 511.
1.2. Użytkownikami Platformy Zakupowej B2B mogą być wyłącznie podmioty profesjonalne, tj. osoby fizyczne wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz osoby prawne wpisane do właściwego rejestru, w tym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, korzystające z Platformy Zakupowej B2B wyłącznie w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
1.3. Prawa własności intelektualnej do treści udostępnianych za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B, w szczególności prawa autorskie i prawa własności przemysłowej w zakresie nazwy, logo i logotypu Platformy Zakupowej B2B, a także wchodzących w jej skład elementów graficznych, słownych i słowno-graficznych, oprogramowania Platformy Zakupowej B2B oraz prawa w zakresie baz danych, podlegają ochronie prawnej i przysługują Administratorowi lub podmiotom, z którymi Administrator zawarł stosowne umowy.
1.4. Administrator podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Platformy Zakupowej B2B w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w możliwie najkrótszym technicznie terminie nieprawidłowości jakie zostały w odpowiedni sposób zgłoszone przez Użytkowników lub stwierdzone przez Administratora.
1.5. Użytkownik zapewnia, że wszelkie treści dostarczane przez niego w ramach Platformy Zakupowej B2B nie naruszają jakichkolwiek praw majątkowych i osobistych osób trzecich, w tym praw autorskich oraz praw własności przemysłowej.
1.6. Platforma Zakupowa B2B nie jest grą losową, ani zakładem wzajemnym w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. - o grach hazardowych, a warunkiem korzystania z jej funkcjonalności nie jest losowość lub przypadek.
1.7. Działanie Platformy Zakupowej B2B odbywa się z zachowaniem zasad dotyczących ochrony danych osobowych zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. - w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz przepisów krajowych w zakresie zasad przetwarzania danych osobowych. Korzystanie z Platformy Zakupowej B2B, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne, podobnie jak związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Platformy Zakupowej B2B, z zastrzeżeniem konieczności podania danych w sytuacjach wskazanych w polityce prywatności dla celów zawarcia umowy oraz wypełnienia obowiązków ustawowych Sprzedawcy.
1.8. Platforma Zakupowa B2B prowadzona jest w języku polskim, angielskim i niemieckim.
1.9. Użytkownik zobowiązany jest:
(i) korzystać z Platformy Zakupowej B2B w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie legalnego oprogramowania i urządzeń;
(ii) korzystać z treści zamieszczonych na Platformie Zakupowej B2B w taki sposób, aby nie dochodziło do kopiowania lub powielania w części lub całości chronionych prawami wyłącznymi elementów, w szczególności zawartych na Platformie Zakupowej B2B informacji, treści, danych, fotografii, obrazów, rysunków, ikon, opisów, znaków towarowych i innych danych prawnie chronionych;
(iii) nie dostarczać za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B treści o charakterze naruszającym przepisy bezwzględnie obowiązującego prawa, jak i praw Administratora i osób trzecich.
1.10. Platforma Zakupowa B2B przeznaczona jest do użytkowania na przeglądarkach internetowych i urządzeniach opisanych w Regulaminie za pośrednictwem sieci Internet. Administrator nie gwarantuje poprawnego działania Platformy Zakupowej B2B na innych niż określone w zdaniu poprzednim przeglądarkach, bądź urządzeniach, jak również w sytuacji zakłóceń w działaniu sieci Internet.
2. INTERPRETACJE I DEFINICJE
2.1. Adres e-mail Administratora - b2b@oemenergy.pl
2.2. Administrator - podmiot zarządzający działaniem Platformy Zakupowej B2B, tj. OEM ENERGY sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, przy ul. Składowej 17 (41 - 500 Chorzów), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice - Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000678975, posiadającej NIP 6472578488 oraz REGON 367330345 o kapitale zakładowym 734.400 zł.
2.3. CEIDG - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej.
2.4. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2.5. Formularz Rejestracji – formularz dostępny na Platformie Zakupowej B2B umożliwiający utworzenie Konta.
2.6. Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na Platformie Zakupowej B2B umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie miejsca i sposobu dostawy oraz płatności.
2.7. Hasło - ciąg liter, cyfr lub znaków specjalnych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, ustalane samodzielnie przez Użytkownika.
2.8. k.c. – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - kodeks cywilny (t.jedn. Dz.U. 2022, poz. 1360 ze zm.).
2.9. Kod Rabatowy - ciąg liter, cyfr lub znaków specjalnych otrzymywanych przez Użytkownika od Sprzedawcy w zamian za oznaczoną liczbę punktów zgromadzonych w ramach Programu Lojalnościowego lub w związku z innymi akcjami promocyjnymi Sprzedawcy, z określonym terminem ważności oraz określeniem wartości przypisanej do każdego wymienionego punktu. Kod Rabatowy umożliwia dokonanie zakupu Produktów przez Użytkownika za cenę obniżoną procentowo lub kwotowo oraz może mieć charakter jednorazowy lub wielokrotny.
2.10. Konto - prowadzony dla Użytkownika w ramach Platformy Zakupowej B2B zbiór zasobów (profil), do którego dostęp możliwy jest po wpisaniu Loginu, Hasła i adresu e-mail, w którym znajdują się dane Użytkownika i informacje o jego działaniach na Platformie Zakupowej B2B, za pomocą którego Użytkownik może składać Zamówienia na Produkty, uczestniczyć w Programie Lojalnościowym oraz korzystać z innych funkcjonalności Platformy Zakupowej B2B.
2.11. Login – oznaczenie Użytkownika, umożliwiające identyfikację i uruchomienie Konta na Platformie Zakupowej B2B.
2.12. Newsletter – Usługa Elektroniczna świadczona przez Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Użytkownikom automatyczne otrzymywanie od Administratora cyklicznych treści zawierających informacje o Produktach, nowościach i promocjach na Platformie Zakupowej B2B.
2.13. Produkt – dostępna na Platformie Zakupowej B2B rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Użytkownikiem, a Sprzedawcą.
2.14. Program Lojalnościowy – Usługa Elektroniczna świadczona na Platformie Zakupowej B2B polegająca na gromadzeniu punktów przez Użytkownika, których liczba rośnie proporcjonalnie ze wzrostem kwot wydatkowanych na zakupy Produktów na Platformie Zakupowej B2B, które następnie mogą zostać wymienione na Kod Rabatowy. W ramach Programu Lojalnościowego określana jest minimalna ilość punktów, które można wymienić na Kod Rabatowy oraz ustalana są wartości progowe umożliwiające generowanie Kodów Rabatowych, tj. ile punktów należy zgromadzić, aby otrzymać określoną wartość Kodu Rabatowego.
2.15. Platforma Zakupowa B2B – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: https://b2b.oemenergy.pl/
2.16. Potwierdzenie zakupu – oznacza funkcjonalność w Formularzu Zamówienia, którego uruchomienie skutkuje złożeniem Zamówienia przez Użytkownika i oczekiwaniem na jego potwierdzenie przez Sprzedawcę lub (ii) funkcjonalność polegającą na potwierdzeniu zamówienia przez Użytkownika złożonego w rozmowie telefonicznej z pracownikiem Sprzedawcy wysłanym za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B na adres email Użytkownika wskazany przy rejestracji Konta.
2.16. Regulamin – niniejszy Regulamin Platformy Zakupowej B2B.
2.17. Sprzedawca – Administrator jest jedocześnie Sprzedawcą.
2.18. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana między Użytkownikiem, a Sprzedawcą przy pomocy Formularza Zamówienia.
2.19. Usługa Elektroniczna – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B polegające m.in. na: (i) otwarciu i utrzymaniu Konta na Platformie Zakupowej B2B, (ii) umożliwieniu wypełniania interaktywnego formularza umożliwiającego składanie Zamówień, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu dostawy i płatności, (iii) Potwierdzania zakupu dla Zamówień złożonych w rozmowie telefonicznej z pracownikami Sprzedawcy, (iv) otrzymywanie Newslettera, (v) korzystanie z Programu Lojalnościowego, jak również (vi) korzystanie z innych funkcjonalności Platformy Zakupowej B2B wskazanych w niniejszym Regulaminie.
2.20. Użytkownik – pełnoletnia osoba fizyczna dokonująca rejestracji Konta lub posiadająca Konto na Platformie Zakupowej B2B w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub umocowany przedstawiciel lub pełnomocnik osoby prawnej wpisanej do właściwego rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
2.21. Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika wyrażające chęć zawarcia Umowy Sprzedaży określonych Produktów składane Sprzedawcy poprzez: (i) wypełnienie Formularza Zamówienia i Potwierdzenie zakupu, które po potwierdzeniu przez Sprzedawcę skutkuje zawarciem Umowy Sprzedaży lub (ii) złożone przez Użytkownika w rozmowie telefonicznej z pracownikiem Sprzedawcy wskazanym na Platformie Zakupowej B2B, któremu Użytkownik udzielił pełnomocnictwa do składania Zamówień w jego imieniu i potwierdzone przez Użytkownika.
3. ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI ELEKTRONICZNEJ NA PLATFORMIE ZAKUPOWEJ B2B
3.1. Użytkownik zawiera umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B.
3.2. Konto jest przypisywane do Loginu będącego unikatowym numerem ID Użytkownika [nadanym za pośrednictwem Platformy]. Użytkownik, bądź inna osoba nie posiada możliwości powtórnego otwarcia Konta dla ID Loginu, do którego jest przypisane Konto.
3.3. W celu zawarcia umowy o świadczenie Usług Elektronicznych należy uruchomić Platformę Internetową B2B w przeglądarce internetowej wypełnić formularz rejestracyjny podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Użytkownikowi komunikaty lub informacje, w tym wybierając i wpisując Login, Hasło i inne dane Użytkownika wskazane w Regulaminie.
3.4. Rejestracji Konta na Platformie Zakupowej B2B można dokonywać całodobowo, we wszystkie dni tygodnia tak samo, jak kontaktować się z Administratorem całodobowo we wszystkie dni tygodnia drogą mailową na adres e-mail Administratora.
3.5. Zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych możliwe jest wyłącznie po akceptacji niniejszego Regulaminu. Jednocześnie z akceptacją Regulaminu Użytkownik zgłasza żądanie rozpoczęcia wykonywania Usług (założenia i utrzymania Konta) przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych.
3.6. Po rozpatrzeniu i weryfikacji rejestracji Użytkownika, automatycznie tworzone jest Konto Użytkownika na Platformie Zakupowej B2B.
3.7. Nie określa się minimalnego czasu świadczenia Usług Elektronicznych. Użytkownik może zrezygnować z ich świadczenia w każdym czasie, składając do Administratora wniosek o usunięcie jego Konta na Platformie Zakupowej B2B.
3.8. Na Platformie Zakupowej B2B dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia, Program Lojalnościowy oraz Newsletter.
3.8.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Użytkownika – (i) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (ii) kliknięciu pola „Zarejestruj się” oraz (iii) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Użytkownika następujących danych:
• w przypadku osób fizycznych prowadzących działalności gospodarczą wpisanych do CEIDG: imię i nazwisko, nazwa firmy, adres prowadzenia działalności (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, data wpisu do CEIDG, numer NIP oraz Hasło;
• w przypadku osób prawnych wpisanych do właściwego rejestru: imię i nazwisko osoby upoważnionej do założenia Konta ze wskazaniem podstawy upoważnienia (przedstawiciel/pełnomocnik), nazwa reprezentowanej firmy i jej forma prawna, siedziba i adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej i numeru telefonu osoby upoważnionej, nr wpisu we właściwym rejestrze, numer NIP oraz Hasło.
3.8.2. Usługa Elektroniczna – Konto, świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Administratora pocztą elektroniczną na adres: b2b@oemenergy.pl
3.8.3. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Użytkownika pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka.
3.8.4. Złożenie Zamówienia następuje w jednym z dwóch alternatywnych sposobów:
(i) Wypełnieniu Formularza Zamówienia i kliknięciu w Formularzu Zamówienia pola „Potwierdź zakup”. Do momentu kliknięcia pola „Potwierdzam zakup”, istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na Platformie Zakupowej B2B). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest uzupełnienie przez Użytkownika następujących danych dotyczących Umowy: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności.
lub
(ii) Złożenia Zamówienia w rozmowie telefonicznej z Pracownikiem Sprzedawcy wskazanym na Platformie Zakupowej B2B, któremu Użytkownik udzielił pełnomocnictwa do składania Zamówień w jego imieniu i potwierdzenia Zamówienia przygotowanego przez Pracownika Sprzedawcy przez Użytkownika poprzez akceptację Zamówienia z adresu email Użytkownika podanego przy rejestracji Konta.
3.8.5. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą zaprzestania wypełniania Formularza Zamówienia bez Potwierdzenia zakupu.
3.8.6. Newsletter – korzystanie z Newsletteru następuje po zaznaczeniu pola „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez OEM Energy oraz na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowych…” podczas rejestracji Konta lub pierwszego logowania.
3.8.7. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newsletteru (rezygnacji z Newsletteru) poprzez wysłanie stosownego żądania do Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: b2b@oemenergy.pl lub też pisemnie na adres: OEM Energy sp. z o.o., ul. Składowa 17 (41 - 500 Chorzów).
3.9. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Platformą Internetową B2B: (i) komputer, laptop, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (ii) dostęp do poczty elektronicznej; (iii) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari; Microsoft Edge; (iv) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (v) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies.
3.10. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Platformy Zakupowej B2B w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Administratora oraz osób trzecich. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
3.11. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczącego Usług Elektronicznych:
3.11.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Administratora oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Platformy Zakupowej B2B (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w dalszych postanowieniach Regulaminu) Użytkownik może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Administratora: b2b@oemenergy.pl
3.11.2. W opisie reklamacji dotyczącej świadczenia Usług Elektronicznych należy podać: (i) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości; (ii) żądanie Użytkownika oraz (iii) dane kontaktowe składającego reklamację. Podanie wyżej opisanych danych i informacji warunkuje rozpatrzenie reklamacji przez Administratora.
3.11.3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Administratora następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3.12. Użytkownik ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych w terminie 14 dni od zawarcia tej Umowy bez podania przyczyn.
3.13. Termin do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych wygasa po upływie 14 dni od dnia jej zawarcia.
3.14. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych, Użytkownik zobowiązany jest poinformować Administratora pisemnie lub na Adres e-mail Administratora o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
3.15. W celu odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych, Użytkownik może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza jest dobrowolne i nie stanowi warunku odstąpienia od tej umowy.
3.16. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych, wystarczy aby Użytkownik wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia przed upływem 14 dniowego terminu do odstąpienia od umowy.
3.17. W przypadku odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych, Konto jest zamykane.
3.18. W celu rozpoczęcia korzystania z Usług Elektronicznych bezpośrednio po zarejestrowaniu Konta, Użytkownik zobowiązany jest zgłosić we właściwym miejscu na Platformie Zakupowej B2B żądanie rozpoczęcia wykonywania Usług Elektronicznych przed upływem terminu do odstąpienia od tej umowy.
3.19. W przypadku niezgodności Usług Elektronicznych z umową o ich świadczenie lub jakiegokolwiek innego naruszenia praw Użytkownika mających związek z postanowieniami niniejszego Regulaminu, Użytkownik uprawniony jest dokonać zgłoszenia do Administratora mailowo pod adresem: b2b@oemenergy.pl
3.20. Administrator rozpatrzy reklamację w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty skutecznego złożenia (przy czym w tym terminie Administrator może najpóźniej nadać przesyłkę lub wysłać wiadomość e-mail stanowiące odpowiedź na reklamację). Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę wpływu reklamacji do Administratora. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji i adres e-mail, a także dokonać opisu zaistniałego - w ocenie Użytkownika - naruszenia jego praw.
3.21. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Użytkownika jakie przysługują mu na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa, o ile nie mogą być one zastąpione postanowieniami Regulaminu.
4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY PRODUKTÓW
4.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Użytkownikiem, a Sprzedawcą następuje:
4.1.1. po zalogowaniu się na Koncie Użytkownika i złożeniu Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień;
lub
4.1.2. złożeniu Zamówienia w rozmowie telefonicznej z Pracownikiem Sprzedawcy wskazanym na Platformie Zakupowej B2B z numeru telefonu Użytkownika podanego przy rejestracji Konta Użytkownika i potwierdzenia Zamówienia przygotowanego przez Pracownika Sprzedawcy przez Użytkownika poprzez akceptację Zamówienia wiadomością email przez Użytkownika z adresu podany przy rejestracji Konta.
Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży jest rejestracja Konta, a dla Umowy zawieranej w rozmowie telefonicznej - udzielenia pełnomocnictwa Pracownikowi Sprzedawcy do składania Zamówień w imieniu Użytkownika.
4.2. Cena Produktu uwidoczniona na Platformie Zakupowej B2B podana jest w złotych polskich i zawiera podatki oraz opłaty poniesione w związku ze sprzedażą Produktu na terenie Polski, z zastrzeżeniem że Sprzedawca uprawniony jest także do podawania dodatkowo ceny „netto”. Cena Produktu dostarczanego na terytorium kraju w Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego podana zostanie przez Sprzedawcę również w walucie EUR, na postawie średniego kursu EUR notowanego w Banku Handlowym S.A. w Warszawie z ostatniego dnia przed Potwierdzeniem zamówienia przez Kupującego. O łącznej cenie wraz z podatkami i innymi opłatami za Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi kurierskiej lub pocztowej) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Użytkownik jest informowany na Platformie Zakupowej B2B przed Potwierdzeniem zakupu lub w Zamówieniu przygotowanym przez Pracownika Sprzedawcy wysłanym za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B do akceptacji Użytkownika.
4.3. Zawarcie Umowy Sprzedaży na Platformie Zakupowej B2B możliwe jest w jeden z podanych poniżej sposobów:
4.3.1. Użytkownik wypełnia Formularz Zamówienia i Potwierdza zakup. Po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem Formularz Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Użytkownika podany w trakcie zakładania Konta, która zawiera informację o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Użytkownika powyższej wiadomości e-mail, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Użytkownikiem, a Sprzedawcą.
albo
4.3.2. Użytkownik składa Zamówienie w rozmowie telefonicznej z Pracownikiem Sprzedawcy wskazanym na Platformie Zakupowej B2B, podając rodzaj i ilość zamawianych Produktów dostępnych w dniu składania Zamówienia na Platformie Zakupowej B2B. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie Zamówienia złożonego drogą telefoniczną poprzez wysyłkę przygotowanego Zamówienia na adres email Użytkownika podany przy rejestracji Konta. Potwierdzenie złożenia Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez wysłanie informacji zwrotnej przez Użytkownika o akceptacji Zamówienia.
4.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Użytkownikowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (i) udostępnienie niniejszego Regulaminu na Platformie Zakupowej B2B oraz (ii) przesłanie Użytkownikowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4.3.1. lub pkt 4.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Platformy Zakupowej B2B.
4.5. Użytkownikowi nie przysługuje uprawnie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Skutki naruszenia tego zobowiązania zostały szczegółowo opisane w obowiązujących u Sprzedawcy OWS.
4.6. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie do 14 dni od zawarcia Umowy Sprzedaży, z wyłączeniem jakichkolwiek roszczeń Kupującego z tego tytułu, co nie narusza innych uprawnień Sprzedawcy do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wskazanych w OWS.
4.7. Warunkiem składania Zamówień przez telefon w rozmowie z Pracownikiem Sprzedawcy, jest udzielenie pełnomocnictwa zgodnie z wzorem umieszczonym na Platformie Zakupowej B2B. Pełnomocnictwo winno zostać podpisane pismem ręcznym i odesłane na adres Sprzedawcy lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym i odesłane do Sprzedawcy pocztą email.
5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
5.1. Płatność za Produkty następuje w formie przedpłaty w wysokości 100% ich wartości.
5.2. Termin płatności: w przypadku wyboru przez Użytkownika płatności przelewem, Użytkownik obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji lub akceptacji Zamówienia złożonego w rozmowie telefonicznej.
5.3. Zgodnie z polityką sprzedaży, Sprzedawca jest uprawniony do jednostronnej decyzji co do przyznania Użytkownikowi odroczonego terminu płatności ceny, a brak możliwości zakupu Produktu w tej formie nie może stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń Użytkownika wobec Sprzedawcy.
6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak i na terytorium krajów Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego wskazanych na Platformie Zakupowej B2B.
6.2. Dostawa Produktu do Użytkownika jest odpłatna, chyba że przy składaniu Zamówienia ustalono, że koszt dostawy pokrywa Sprzedawca. Koszty dostawy są określane na etapie składania Zamówienia oraz w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy.
6.3. Sprzedawca umożliwia dostawę Produktów za pośrednictwem przesyłki kurierskiej.
6.4. Termin dostawy Produktu do Klienta na terenie Polski wynosi zasadniczo 7 Dni Roboczych, a na terenie Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego wynosi zasadniczo 14 Dni Roboczych chyba, że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podane zostały dłuższe terminy dostaw. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
6.5. Początek biegu terminu dostawy Produktu liczy się od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
7. REKLAMACJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRODUKT
7.1. Gwarancja jakości Produktów udzielana jest przez ich producenta, na zasadach określonych w gwarancji producenta, tj. w dokumencie gwarancji, bądź innym dokumencie o podobnym charakterze. Wszelkie uprawnienia gwarancyjne, w tym okres gwarancji, zostały wyczerpująco opisane w dokumencie gwarancyjnym.
7.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady w rozumieniu k.c. jest wyłączona.
7.3. W sytuacji ujawnienia się wady Produktu Sprzedawca przekazuje zgłoszenie gwarancyjne producentowi po spełnieniu przez Użytkownika warunków określonych w dokumencie gwarancji.
7.4. Reklamację Produktów należy składać pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@oemenergy.pl
7.5. W opisie reklamacji Produktu należy podać: (i) dokładne dane produktu (nazwa, seria, numer), (ii) nr i data dokumentu księgowego zakupu (faktury), (iii) opis dostrzeżonej wady i datę jej wystąpienia; (iv) oczekiwania Użytkownika co do sposobu usunięcia wady oraz (v) dane kontaktowe składającego reklamację:
• w przypadku osób fizycznych: imię i nazwisko, nazwa firmy, adres prowadzenia działalności (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego;
• w przypadku osób prawnych wpisanych do właściwego rejestru: imię i nazwisko Użytkownika, nazwa reprezentowanej firmy i jej forma prawna, siedziba i adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), nr wpisu we właściwym rejestrze, adres poczty elektronicznej i numeru telefonu osoby Upoważnionej.
7.6. Podanie danych i informacji wskazanych w pkt 7.5., warunkuje przystąpienie przez Sprzedawcę do rozpatrzenia reklamacji.
7.7. Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji niezwłocznie po przesłaniu wszystkich wymaganych danych, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
7.8. Sposoby postępowania z uwzględnionymi reklamacjami opisane są w dokumentach gwarancji, bądź w innych dokumentach o podobnym charakterze.
7.9. Poza roszczeniami za Produkt określonymi wyraźnie w niniejszym Regulaminie, Użytkownikowi nie przysługują względem Sprzedawcy dalej idące roszczenia, pomijając takie, które wynikają z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa i nie mogą zostać ograniczone wolą Stron. Postanowienia niniejszego Regulaminu wyczerpująco określają odpowiedzialność Sprzedawcy za nienależyte wykonanie dostawy Produktów, w tym za wady Produktów.
7.10. Produkty są dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego oraz europejskiego, w tym Dyrektywami Unii Europejskiej. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego z tytułu niezgodności Produktu z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego oraz europejskiego. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność Towaru z regulacjami kraju Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w których Użytkownik ma siedzibę, bądź do których nastąpić ma dostawa Produktów, o ile nie wynikają one z powszechnie obowiązujących regulacji prawa europejskiego.
7.11. Dla Produktów zamawianych z dostawą na terenie krajów Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Sprzedawca dołącza dokumenty wyłącznie w języku angielskim.
7.12. Sprzedawca odpowiada względem Użytkownika jedynie za bezpośrednią i rzeczywistą szkodę wynikającą z wady Produktów i nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie i utracone korzyści.
7.13. Niezależnie od podstawy roszczeń Użytkownika, całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu nienależytego wykonania Umowy (w tym wad Produktu) nie może przewyższyć 50% Ceny Produktu z tym zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność ta może ulec rozszerzeniu w zakresie, który wynika z ochrony ubezpieczeniowej Sprzedawcy, o ile taka ochrona została udzielona na mocy odrębnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Sprzedawcy.
7.14. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkownika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy sprzedaży Produktu będącego wynikiem działania siły wyższej, w szczególności wynikającego z trzęsienia ziemi, pożarów, powodzi, strajków, wojen, epidemii, zakłócenia łańcucha dostaw, zakazów importu lub eksportu itp.
8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA DZIAŁNIE PLATFORMY ZAKUPOWEJ B2B
8.1. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne, bądź też ograniczenia techniczne występujące w urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają Użytkownikowi poprawne korzystanie z Platformy Zakupowej B2B.
8.2. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:
8.2.1. utratę przez Użytkownika danych spowodowaną awarią sprzętu, systemu lub też innymi okolicznościami powstałymi z przyczyn nie leżących po stronie Administratora;
8.2.2. skutki korzystania z Platformy Zakupowej B2B przez Użytkownika w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem, postanowieniami Regulaminu lub przyjętymi w tym zakresie zwyczajami;
8.2.3. szybkość przesyłu danych i związane z tym ograniczenia o charakterze technicznym, technologicznym lub infrastrukturalnym nie leżące po stronie Administratora.
9. POLITYKA CENOWA, KODY RABATOWE, PROGRAM LOJALNOŚCIOWY
9.1. Ceny Produktów na Platformie Zakupowej B2B są podane w złotych polskich i są cenami katalogowymi, tj. dostępnymi dla każdego Użytkownika, bez względu na okres posiadania Konta oraz ilość zamawianych Produktów, w tym również jeśli Użytkownik po rejestracji Konta nie dokonał jeszcze żadnych zakupów. W sytuacji korzystania z angielskiej lub niemieckiej wersji językowej Platformy Zakupowej B2B i składania Zamówień w tych językach, ceny Produktów podawana jest walucie EURO i obliczona jest po kursie wskazanym w pkt 4.2.
9.2. Od ceny katalogowej Użytkownikowi może zostać udzielony przez Sprzedawcę indywidualny rabat, którego wysokość jest uzależniona od uzależniona od warunków akcji promocyjnej Sprzedawcy.
9.3. Każdy Użytkownik Platformy Zakupowej B2B uprawniony jest korzystać z Programu Lojalnościowego w ramach którego punkty utrzymane przez Użytkownika mogą zostać wymienione na Kod Rabatowy. Otrzymanie Kodu Rabatowego uzależnione jest od osiągniecia minimalnego progu punktów określonych przez Sprzedawcę.
9.4. Wartość Kodów Rabatowych jest różna, w zależności od ilości punktów, których uzyskanie jest wymagane dla osiągnięcia ustalonych przez Sprzedawcę poziomów punktów dla poszczególnych Kodów Rabatowych.
9.5. Zależnie od warunków określonych dla wszystkich Użytkowników przez Sprzedawcę, Kod Rabatowy otrzymywany w ramach Programu Lojalnościowego może zawierać obniżkę ceny sprzedaży Produktu procentową lub kwotową, a przyznany Kod Rabatowy może mieć charakter jednorazowy lub wielokrotny.
10. ZASADY DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
10.1. Na Platformie Zakupowej B2B przetwarzane są następujące kategorie osób: Użytkownik – zakres przetwarzanych danych osobowych: imię i nazwisko, numer telefonu, adres email, pełna nazwa firmy z danymi adresowymi, NIP.
10.2. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są:
10.2.1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, gdzie przetwarzania odbywa się na podstawie wyrażonej zgody podczas akceptacji konfiguracji plików cookie zwykle podczas pierwszej wizyty na Platformie Zakupowej B2B, zgoda taka jest dobrowolna i można ją wycofać w dowolnym momencie, a jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem, w celu:
• statystyki, w celu poprawy funkcjonalności i struktury Platformy Zakupowej B2B w oparciu o sposób korzystania z serwisu (cookie statystyczne);
• zapewnienia funkcjonalności Platformy Zakupowej B2B (cookie sesyjne);
10.2.2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, gdzie przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, w celu:
• zarejestrowania Konta Użytkownika i zapewnienia funkcjonowania jego profilu;
• obsługi Zamówienia, Umowy Sprzedaży i Usługi Elektronicznej oraz obsługi reklamacji;
• udzielenia wymaganego pełnomocnictwa do składania Zamówień w imieniu Użytkownika;
• wystawienia, realizacji i dostarczenia Kodu Rabatowego.
10.2.3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, gdzie przetwarzania odbywa się na podstawie wyrażonej zgody na korzystanie z Newslettera podczas rejestracji Konta lub składania Zamówienia, zgoda taka jest dobrowolna i można ją wycofać w dowolnym momencie, a jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem, w celu otrzymywania od Administratora cyklicznych treści zawierających informacje o Produktach, nowościach i promocjach na Platformie Zakupowej B2B.
10.2.4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, gdzie przetwarzanie jest niezbędne do celu wynikającego z prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, polegającego na ochronie praw OEM ENERGY sp. z o.o., w celu zarządzania należnościami.
10.3. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia przez Sprzedawcę Konta Użytkownika, powiększony o okres przedawnienia ewentualnych roszczeń lub, jeżeli to wynika z przepisów prawa, przez okres przewidziany obowiązującymi przepisami prawa
10.4. Dane osobowe Użytkownika mogą być przekazane przez Sprzedawcę podmiotom trzecim uczestniczącym w procesie realizacji Umowy Sprzedaży oraz Usługi Elektronicznej w celu jej prawidłowej obsługi, np. Poczcie Polskiej, przewoźnikom, firmom logistycznym, firmom obsługującym transakcje płatnicze, podmiotom świadczącym usługi marketingowe, świadczącym usługi hostingu danych, a także upoważnionym podmiotom na udokumentowany wniosek.
10.5. W zakresie wynikającym z RODO i z ograniczeniami w nim wskazanymi Użytkownik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu. Użytkownik ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10.6. Użytkownik jest zobowiązany do przekazania treści dotyczącej ochrony danych osobowych (spełnienie obowiązku informacyjnego) osobom, których dane przekaże Administratorowi podczas korzystania Platformy Zakupowej B2B np. podczas wykorzystywania funkcji konfiguratora PV.
10.7. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych Danych Osobowych, w szczególności zabezpiecza dane przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utraceniem, zmodyfikowaniem, nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych, m.in.:
• stosuje wewnętrzną dokumentację dotyczącą ochrony danych osobowych,
• realizuje szkolenia pracowników z zakresu ochrony danych osobowych,
• stosuje pisemne umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych z podmiotami zewnętrznymi przetwarzającymi Dane Osobowe,
• dokonuje regularnych audytów i testów skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych.
10.8. Dodatkowo Dane Osobowe są przekazywane w bezpieczny sposób przy użyciu szyfrowania i dotyczy to procesu składania zamówienia oraz logowania klienta. Stosowany jest system kodowania SSL (Secure Socket Layer).
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Umowy zawierane są na Platformie Zakupowej B2B w języku polskim.
11.2. Zmiana Regulaminu:
11.2.1. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, to jest między innymi: zmiany przepisów prawa, zmiany Polityki Cenowej, Programu Lojalnościowego, sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
11.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę z dniem zmiany przez Administratora i powiadomienia Użytkowników. Postanowień art. 384 k.c. oraz 3841 k.c. nie stosuje się. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych, Użytkownik ma prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług Elektronicznych na zasadach określonych w Regulaminie.
11.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu Umowy Sprzedaży, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Użytkowników przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
11.3. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie do zawarcia Umowy Sprzedaży, sposobu i terminów płatności, dostawy Produktów, reklamacji i odpowiedzialności za Produkty oraz innych kwestii dotyczących Umowy Sprzedaży, które nie zostały uregulowane w niniejszym Regulaminie, stosuje się odpowiednio obowiązujące u Sprzedawcy Ogólne Warunki Sprzedaży („OWS”), które zamieszczone zostały na Platformie Zakupowej B2B i których postanowienia są dostępne dla Użytkownika w sposób umożliwiający ich przechowywanie i wielokrotne odtwarzanie w zwykłym toku czynności za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B. W sytuacji sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a OWS, zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu.
11.4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie oraz OWS zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy – kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. - o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
11.4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Administratorem, a Użytkownikiem zostanie poddane sądowi powszechnemu właściwemu ze względu na siedzibę Administratora z zastosowaniem polskiej wersji językowej Regulaminu, a językiem, w którym prowadzony będzie spór będzie język polski.
11.5. Do wykładni niniejszego Regulaminu stosuje się przepisy prawa polskiego. W razie sprzeczności pomiędzy polską, a angielskojęzyczną lub niemieckojęzyczną wersją językową przeważające znaczenie ma polskojęzyczna wersja Regulaminu.
11.6. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność, czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu.
11.7. Aktualny Regulamin jest publikowany na Platformie Zakupowej B2B w sposób umożliwiający jego przechowywanie i wielokrotne odtwarzanie w zwykłym toku czynności.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY OŚWIADCZENIU USŁUG ELEKTRONICZNYCH
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
(proszę wypełnić czytelnie, drukowanymi literami)
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY OEM Energy Sp. z o.o.
1. Definicje
Ilekroć w postanowieniach niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży OEM Energy Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie jest mowa o:
- Sprzedawcy - należy przez to rozumieć OEM Energy Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, przy ul. Składowej 17 (41-500 Chorzów), wpisanej do rejestru przedsiębiorców pod adresem KRS 0000678975.
- Kupującym - należy przez to rozumieć drugą stronę umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą.
- Cenie – należy przez to rozumieć świadczenie pieniężne Kupującego za Towar w złotych polskich a w sytuacji, gdy dostawa realizowana jest na obszarze Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego Cena podana zostanie również w walucie EUR, na postawie średniego kursu EUR notowanego w Banku Handlowym S.A. w Warszawie z ostatniego dnia przed potwierdzeniem zamówienia przez Sprzedawcę.
- Cenniku – należy przez to rozumieć Ceny Towarów lub Towarów Nietypowych wraz z rabatami, zamieszczone na stronie internetowej pod adresem: www.oemenergy.pl
- OWS - należy przez to rozumieć niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży obowiązujące w OEM Energy Sp. z o.o.
- Platforma Zakupowa B2B – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę na platformie zakupowej dedykowanej dla przedsiębiorców pod adresem internetowym: https://b2b.oemenergy.pl
- Produkt – w rozumieniu Platformy Zakupowej B2B oznacza Towar lub Towar Nietypowy na gruncie niniejszych OWS.
- Regulamin – oznacza Regulamin Platformy Zakupowej B2B.
- Stronie – należy przez to rozumieć Sprzedawcę lub Kupującego, łącznie zwanych również jako Strony.
- Towarze – należy przez to rozumieć rzeczy standardowe, znajdujące się w aktualnym Cenniku Sprzedawcy.
- Towarze Nietypowym – należy przez to rozumieć: (i) rzeczy sprowadzone na specjalne zamówienie Kupującego, które mogą znajdować się w aktualnym Cenniku Sprzedawcy bądź (ii) rzeczy wytworzone na indywidulane zamówienie Kupującego przez Sprzedawcę u ich producenta, zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami i dedykowane Kupującemu, w tym również pod logo, znakiem towarowym lub marką Kupującego.
- Umowie - należy przez to rozumieć umowę sprzedaży Towaru zawieraną poprzez złożenia zamówienia przez Kupującego, w tym za pośrednictwem Platformie Zakupowej B2B, potwierdzonego przez Sprzedawcę, określającego rodzaj, ilość i cenę Towaru.
- Umowie Ramowej - należy przez to rozumieć umowę określającą ramowe warunki sprzedaży przez Sprzedawcę Towarów na rzecz Kupującego.
2. Postanowienia wstępne
- OWS mają zastosowanie do zakupu Towarów lub Towarów Nietypowych u Sprzedawcy zarówno na podstawie Umowy Ramowej, jak i Platformy Zakupowej B2B.
- W przypadku, gdy do Umowy mają mieć zastosowanie inne ogólne warunki sprzedaży, pierwszeństwo mają OWS. Ogólne Warunki Kupującego, w zakresie w jakim są sprzeczne z OWS, nie znajdują zastosowania pomiędzy Stronami, a postanowień przepisu art. 3854 § 1 k.c. nie stosuje się.
- W razie sprzeczności postanowień OWS z Umową Ramową, pierwszeństwo mają postanowienia OWS, a w razie sprzeczności postanowień OWS z Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu.
- Wszelkie zmiany OWS wiążą Kupującego od momentu ogłoszenia przez Sprzedawcę o zmianie, a postanowień przepisu art. 3841 k.c. nie stosuje się.
3. Zawarcie Umowy
- Umowa zostaje zawarta poprzez przesłanie zamówienia przez Kupującego pod ogólny adres e-mail Sprzedawcy: zamowienia@oemenergy.pl lub w sposób określony w Regulaminie oraz potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę nastąpi w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze poprzez przesłanie informacji zwrotnej do Kupującego emailem, potwierdzenia za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B, a w razie awarii opisanych systemów elektronicznych poprzez podpisanie i odesłanie przez Sprzedawcę wydruku zamówienia przysłanego przez Kupującego w formie dokumentu pisemnego.
- W zamówieniu Kupujący zobowiązany jest uzupełnić wszystkie dane wskazane w formularzu zamówienia, w tym: rodzaj i ilość Towaru, miejsce dostawy i preferowany termin dostawy, jak również kolejny nr zamówienia (opcjonalnie). Złożenie prawidłowo wypełnionego i kompletnego zamówienia jest warunkiem jego potwierdzenia przez Sprzedawcę i zawarcia Umowy. Do czasu przesłania prawidłowo wypełnionego zamówienia lub Formularza Zamówienia wskazanego w Regulaminie, Sprzedawca uprawniony jest wstrzymać się z jego potwierdzeniem.
- W przypadku, gdy Sprzedawca nie może przyjąć zamówienia, bądź może je przyjąć, ale jedynie z zastrzeżeniem zmian, zawiadamia o tym Kupującego w terminie 7 dni roboczych od daty otrzymania zamówienia. Zamówienie przyjęte ze zmianami zastrzeżonymi przez Sprzedawcę wiąże strony, jeżeli Kupujący nie sprzeciwi się zmianom najpóźniej w następnym dniu roboczym po otrzymaniu powiadomienia o zmianie od Sprzedawcy.
- Potwierdzając zamówienie Sprzedawca określi termin dostawy Towaru, który zasadniczo nie będzie dłuższy niż 30 dni i w miarę możliwości, będzie uwzględniał preferowany termin dostawy wskazany w zamówieniu przez Kupującego. W sytuacji, gdy termin dostawy będzie dłuższy niż 30 dni, Sprzedawca poinformuje o wydłużonym terminie Kupującego, który w takiej sytuacji uprawniony będzie zrezygnować z zamówienia w okresie kolejnych dwóch dni roboczych od dnia otrzymania informacji od Sprzedawcy.
- Zamówienia złożone przez Kupującego w dzień wolny od pracy lub po godzinie 15:00 dnia roboczego, uznaje się za otrzymane o godzinie 8:00 kolejnego, najbliższego dnia roboczego.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę jest równoznaczne z zawarciem Umowy pomiędzy Stronami.
- Szczegóły techniczne składania i potwierdzania zamówień na Platformie Zakupowej B2B określa Regulamin.
- Pierwsze zamówienie składane przez Kupującego, jest realizowane wyłącznie za przedpłatą 100% wartości Towaru.
- Kupujący nie jest uprawniony do rezygnacji (odstąpienia) od realizacji dostawy Towaru po potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę. Rezygnacja przez Kupującego z dostawy Towaru po zawarciu Umowy lub nie przystąpienie do odbioru Towaru przekraczającego 7 dni, uprawnia Sprzedawcę do odstąpienia od Umowy na zasadach określonych w pkt 11 i obciążenia Kupującego opłatą w wysokości 10% Ceny netto Towaru wskazanego w Umowie. Opłata wskazana w zdaniu poprzednim płatna jest na podstawie noty księgowej wystawionej przez Sprzedawcę, w terminie 7 dni od dnia jej wystawienia, w formie przelewu, na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w nocie księgowej lub poprzez dokonanie kompensaty z wierzytelnościami o zapłatę przysługującymi Kupującemu wobec Sprzedawcy.
W przypadku złożenia przez Kupującego zamówienia na Towar Nietypowy:
9.1. sprowadzany na specjalne zamówienie Kupującego, potwierdzenie Zamówienia i zawarcie Umowy uzależnione jest od wpłaty przez Kupującego zaliczki na poczet Ceny za taki Towar Nietypowy w wysokości do 30% Ceny netto.
9.2. wytworzony na indywidulane zamówienie Kupującego przez Sprzedawcę u producenta, zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami i dedykowany Kupującemu, w tym również pod logo, znakiem towarowym lub marką Kupującego, u potwierdzenie Zamówienia i zawarcie Umowy uzależnione jest od wpłaty przez Kupującego zaliczki na poczet Ceny za taki Towar Nietypowy w wysokości do 100% Ceny netto.
- Kwoty zaliczek na poczet Ceny Towaru Nietypowego płatne będą na podstawie faktury pro forma wystawionej przez Sprzedawcę i nie zwiększają one kwoty limitu kredytu kupieckiego, o ile został przyznany Kupującemu przez Sprzedawcę.Kupujący nie jest uprawniony do rezygnacji z realizacji zamówienia lub nie przystąpienia do odbioru Towaru Nietypowego po potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę. W sytuacji rezygnacji przez Kupującego z dostawy lub opóźnienia w przystąpieniu do odbioru Towaru Nietypowego przekraczającego 7 dni, Sprzedawca uprawniony jest odstąpić od Umowy na zasadach określonych w pkt 11 i obciążyć Kupującego opłatą stanowiącą równowartość kwoty zaliczki wpłaconej przez Kupującego na poczet Ceny za ten Towar Nietypowy wskazanej w 9.1. lub 9.2. Opłaty wskazane w zdaniu poprzednim płatne są na podstawie noty księgowej wystawionej przez Sprzedawcę w terminie 7 dni w formie przelewu, na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w nocie księgowej lub poprzez kompensatę z kwotą zaliczki wpłaconej przez Kupującego na poczet Ceny Towaru Nietypowego.
- W razie opóźnienia w odbiorze Towaru lub Towaru Nietypowego przekraczającego 7 dni licząc od dnia, w którym miał zostać odebrany przez Kupującego, Sprzedawca uprawniony jest odstąpić od Umowy bez wyznaczenia Kupującemu dodatkowego terminu na wykonanie Umowy i zbyć Towar lub Towar Nietypowy za ustaloną przez siebie cenę sprzedaży, co nie ogranicza uprawnień Sprzedawcy wobec Kupującego do żądania opłat, o których mowa w pkt 9 lub pkt 10, jak i wykonania innych uprawnień wskazanych w Umowie, w szczególności w § 4 pkt 8. Wykonanie uprawnienia do odstąpienia od Umowy przez Sprzedawcę może zostać wykonane w terminie 180 dni od dnia, w którym Towar lub Towar Nietypowy miał zostać odebrany przez Kupującego.
- Zamówienia, jak również oświadczenie o ich przyjęciu, bądź zmianie są składane przez Strony przy użyciu poczty elektronicznej lub przy użyciu Formularza Zamówienia na Platformie Zakupowej B2B, a w sytuacji ograniczenia takich możliwości technicznych lub awarii, mogą być również składane w formie pisemnej.
- Zamówienia, jak również oświadczenie o ich przyjęciu, bądź zmianie będą uważane za skutecznie złożone w imieniu Stron, jeżeli zostaną złożone z adresów email i przez osoby wskazane w Umowie Ramowej przewidziane do działania w imieniu Sprzedawcy lub Kupującego lub przez Użytkownika posiadającego zarejestrowane Konto na Platformie Zakupowej B2B. Osoby te są również umocowane do sprawowania nadzoru i kontroli prawidłowości wykonywania Umowy.
- Propozycje, ogłoszenia, cenniki, prospekty, katalogi, które pochodzą od Sprzedawcy, mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty, która wiąże Sprzedawcę.
4. Warunki realizacji Umowy
- Dostawa Towaru może nastąpić na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak i na terytorium krajów Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Dostawa Towaru lub Towaru Nietypowego jest odrębnie płatna chyba, że przy potwierdzaniu zamówienia Sprzedawca potwierdził pokrycie kosztów dostawy przez Sprzedawcę w ramach Ceny lub Strony wyraźnie ustaliły, że koszty te pokrywa Sprzedawca. Koszty dostawy określane będą na etapie składania zamówienia oraz w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy na Platformie Zakupowej B2B. Jeśli miejsce dostawy Towaru znajduje się poza obszarem Rzeczypospolitej Polskiej, warunki dostawy Towaru uzgadniane są w każdym wypadku indywidulanie.
- Jeśli Strony nie umówiły się inaczej, Kupujący zobowiązany jest odebrać Towar w terminie wskazanym w potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę.
- Z zastrzeżeniem pkt 7, Sprzedawca zobowiązuje się realizować zamówienia zasadniczo w terminie 30 dni od daty zawarcia Umowy (potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji). W sytuacji, gdy termin dostawy będzie dłuższy niż 30 dni, Sprzedawca poinformuje o wydłużonym terminie przy potwierdzaniu zamówienia. Maksymalny uzgodniony okres realizacji Umowy zostanie skrócony przez Sprzedawcę w każdym wypadku, w którym realizacja zamówienia będzie mogła nastąpić wcześniej.
- Poza wskazaniem w zamówieniu rodzaju Towaru oraz jego ilości, Kupujący zobowiązany jest powiadomić Sprzedawcę o preferowanej dacie dostawy, jak również przekazać wszelkie istotne - z punktu widzenia Kupującego - informacje wysyłkowe.
- Do każdej dostawy Sprzedawca dołącza WZ zawierający datę wydania Towaru z magazynu Sprzedawcy oraz specyfikację zgodną ze złożonym zamówieniem.
- Termin dostawy ulega wydłużeniu w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych i niezawinionych przeszkód, będących poza zwykłym tokiem zdarzeń, bez względu na to, czy są one związane z działalnością Sprzedawcy, czy działalnością jego poddostawców lub podwykonawców, włączając w to zdarzenia mające charakter siły wyższej. Do tego typu nieprzewidzianych okoliczności Strony zaliczać będą również długotrwałe zatrzymanie produkcji u producentów, brakiem komunikacji, aktami prawnymi wydanymi skutkami epidemii, awarią przemysłową lub innymi nieprzewidzianymi istotnymi zakłóceniami, w tym w dostawach prądu, innych mediów lub surowców.
- W przypadku opóźnienia w odbiorze Towaru Nietypowego przez Kupującego przekraczającego 7 dni i wykonania przez Sprzedawcę uprawnienia do odstąpienia wskazanego w § 3 pkt 11, Sprzedawca może żądać od Zamawiającego uzasadnionych kosztów:
(i) transportu i ubezpieczenia Towaru Nietypowego w czasie transportu;
(ii) przechowania Towaru lub Towaru Nietypowego według stawki 3 % Ceny netto nie odebranego Towaru lub Towaru Nietypowego za każdy rozpoczęty tydzień przechowywania;
(iii) innych uzasadnionych i udokumentowanych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w celu przygotowania, zawarcia i wykonania Umowy przez Sprzedawcę
Koszty wskazane powyżej, płatne są na podstawie faktury wystawionej przez Sprzedawcę, w terminie 7 dni od dnia jej wystawienia, w formie przelewu, na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na fakturze lub poprzez kompensatę z wierzytelnościami przysługującymi Kupującemu wobec Sprzedawcy.
- Kupujący zobowiązany jest dokonać sprawdzenia Towaru pod względem ilościowym w dniu i miejscu wydaniu Towaru, przy udziale przedstawiciela Sprzedawcy lub działającego na jego zlecenie przewoźnika i przedstawiciela Kupującego. Podczas odbioru Kupujący zobowiązany jest wykonać dokumentację fotograficzną przesyłki, opakowania, jak i samego Towaru lub Towaru Nietypowego, jak również sprawdzić czy nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne w trakcie transportu. W przypadku widocznej utraty, ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Kupujący zobowiązany jest w każdym przypadku wykonać dodatkowo szczegółową dokumentację fotograficzną Towaru lub Towaru Nietypowego oraz inne czynności wymagane przez przewoźnika, od których uzależnione jest rozpatrzenie reklamacji, takie jak: (i) dokonanie adnotacji w dokumencie przewozowym oraz (ii) sporządzenie w obecności kierowcy protokołu szkody, pod rygorem odmowy przyjęcia i rozpatrywania zgłoszenia reklamacyjnego przez Sprzedawcę, jak i utraty roszczeń z tytułu braków, jakichkolwiek wad lub uszkodzeń Towaru lub Towaru Nietypowego zarówno wobec Sprzedawcy, jak i wobec przewoźnika.
5. Płatności
- Jeśli nie zastrzeżono wyraźnie inaczej, Ceny za Towar lub Towar Nietypowy, którą zawarto w cenniku, katalogu, potwierdzeniu lub innym dokumencie pochodzącym od Sprzedawcy są podane w złotych polskich i są cenami netto oraz nie obejmują kosztów dostawy i ubezpieczenia.
- Kalkulacja Ceny przyjęta została przez Sprzedawcę przy założeniu stabilnych stosunków gospodarczych. Jeżeli w okresie między zawarciem Umowy, a datą dostawy, w sposób nieprzewidywany i znaczący wzrosną koszty wytworzenia Towaru (ceny surowców, koszty pracy, wysokość podatków, zmiany prawa, siła wyższa, skutki epidemii itp.), Sprzedawca jest uprawniony do zwiększenia Ceny odpowiednio do zmiany stosunków gospodarczych, przy czym Kupujący uprawniony jest w takiej sytuacji do odstąpienia od Umowy w terminie kolejnych 7 dni od dnia poinformowania o zmianie Ceny. Jeżeli w ciągu 7 dni od dnia zawiadomienia o zmianie Ceny Towaru Kupujący nie złoży oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, uważa się, że przyjął nową Cenę.
- W przypadku opóźnienia w zapłacie Ceny przekraczającej 7 dni lub w przypadku, gdy łączna wysokość zobowiązań Kupującego wymagalnych i niewymagalnych z tytułu zapłaty Ceny przewyższa limit kredytu kupieckiego przyznany Kupującemu przez Sprzedawcę, a także w przypadku, gdyby po zawarciu Umowy sytuacja finansowa Kupującego uległa istotnemu pogorszeniu, bądź zaistniała inna okoliczność skutkująca nieterminową zapłatą Ceny - Sprzedawca ma prawo wstrzymać się z dostawą do czasu zapłaty całości Ceny, co do której Kupujący pozostaje w opóźnieniu lub ustanowienia nowego, bądź zwiększenia dotychczasowego zabezpieczenia zapłaty Ceny, jak również żądać przedpłaty na przyszłe zamówienia. Ponadto w takiej sytuacji, Sprzedawca może odstąpić od Umowy w części niewykonanej i wstrzymać się z wykonywaniem zobowiązań z Umowy Ramowej lub odmówić przyjmowania zamówień za pośrednictwem Formularza Zamówień na Platformie Zakupowej B2B.
- Sprzedawca uprawniony jest przyznać Kupującemu kredyt kupiecki i ustalić jego wysokość na podstawie oceny ratingu Kupującego. Sprzedawca uprawniony jest zmienić limit kupiecki w każdym czasie stosowanie do aktualnego ratingu Kupującego oraz udzielonych przez Kupującego zabezpieczeń. Zmiana limitu kredytu kupieckiego Kupującego następuje poprzez przesłanie informacji w formie dokumentowej, w tym elektronicznie na adres Kupującego.
- Do chwili zapłaty przez Kupującego całej Ceny za Towar lub Towar Nietypowy, pozostaje on własnością Sprzedawcy.
- Ceny wyrażone w kwotach netto zostaną powiększone przez Sprzedawcę o wartość podatku od towarów i usług według stawki obowiązującej na dzień wystawienia faktury.
- Kupujący akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur elektronicznych na adres podany w Umowie Ramowej lub wskazany w czasie rejestracji Konta na Platformie Zakupowej B2B.
- Cena lub zaliczka na poczet Ceny, uiszczane będą w formie przelewu, na rachunek Sprzedawcy wskazany w: (i) Umowie Ramowej, (ii) potwierdzeniu zamówienia, (iii) fakturze pro forma lub (iv) fakturze sprzedaży.
- Dniem zapłaty Ceny jest dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
Jeżeli obowiązujące przepisy uzależniają uprawnienia lub obowiązki Sprzedawcy, jako podatnika lub płatnika podatku wynikającego z wykonania świadczenia lub zapłaty Ceny, od uzyskania określonego oświadczenia, zaświadczenia, informacji lub innego dokumentu dotyczącego Kupującego, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie dokument taki przekazać Sprzedawcy, najdalej w terminie 3 dni od zgłoszenia przez Sprzedawcę takiego żądania. Sprzedawca uprawniony jest wstrzymać się z realizacją własnych świadczeń do czasu uzyskania tego oświadczenia, zaświadczenia, informacji lub dokumentu od Kupującego.
W przypadku towarów wywożonych poza granice Polski, które z tego tytułu w Polsce nie podlegają opodatkowaniem VAT lub podlegają opodatkowaniu wedle stawki 0%, Kupujący zobowiązany jest przesłać Sprzedawcy potwierdzenie wywozu i przyjęcia Towaru w miejscu przeznaczenia poza granicami Polski, zgodne z wymogami podanymi w tym zakresie przez Sprzedawcę. Niewykonanie tego zobowiązania w terminie wyznaczonym przez Sprzedawcę uprawnia go do doliczenia do Ceny podatku VAT wedle obowiązującej stawki podstawowej.
W przypadku Towarów wywożonych poza terytorium Unii Europejskiej, Kupujący zobowiązany jest przesłać Sprzedawcy dokument, w którym urząd celny potwierdzi wywóz Towaru z obszaru celnego UE. Postanowienia ustępu poprzedzającego stosuje się odpowiednio.
6. Gwarancja i reklamacje
- Sprzedawca zapewnia, że uprawniony jest do rozporządzania Towarem lub Towarem Nietypowym i że nie jest on obciążony jakimikolwiek prawami osób trzecich, ani zajęciami, a jego sprzedaż na rzecz Kupującego nie koliduje z jakimikolwiek roszczeniami osób trzecich i nie ma na celu ich pokrzywdzenia, jak również potwierdza, iż Towar lub Towar Nietypowy został dopuszczony do obrotu na terytorium Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Sprzedawca zapewnia również, że Towar lub Towar Nietypowy nie pochodzi z przestępstwa i że nie był przedmiotem obrotu w ramach tzw. karuzeli podatkowej oraz, że nie bierze udziału w oszustwie podatkowym.
- Sprzedawca gwarantuje wymaganą jakość, kompletność oraz pełną zgodność Towaru lub Towaru Nietypowego z Umową oraz potwierdza, że jest on nowy, wolny od wad prawnych i fizycznych.
- Właściwości Towaru lub Towaru Nietypowego będą zgodne ze specyfikacjami wyraźnie podawanymi przez Sprzedawcę w przesyłanych przez Sprzedawcę dokumentach (kartach Towaru, atestach, certyfikatach). Sprzedawca nie udziela żadnego innego zapewnienia co do właściwości Towaru lub Towaru Nietypowego, w tym przydatności do konkretnego zastosowania.
- Ze względu na specyfikę technologii wytwarzania paneli fotowoltaicznych, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zapewnienia i informacje w zakresie kolorystyki i odcieni paneli fotowoltaicznych wskazując, iż mogą one ulegać pewnym zmianom, co jest zjawiskiem naturalnym, wynikającym z procesu technologicznego, w szczególności za:
- zmiany odcienia, czy przebarwienia wynikające z różnych kątów padania światła,
- zachowanie identycznej kolorystyki w każdej partii dostawy;
- różnice w absorbcji farby i innych składników chemicznych i folii, które mogą skutkować pojawieniem się odcieni na panelach fotowoltaicznych;
co mając na uwadze Strony przyjmują, iż wystąpienie któregokolwiek z zdarzeń opisanych powyżej nie będzie rozumiane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez Sprzedawcę i nie będzie stanowiło podstawy do dochodzenia wobec Sprzedawcy roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonanie umowy, jak również z tytułu rękojmi i gwarancji. Reklamacje zgłaszane z tego tytułu przez Kupującego nie zostaną uznane przez Sprzedawcę.
- Za wadę fizyczną Towar lub Towaru Nietypowego uznaje się wyłącznie jego niezgodność z jego właściwościami oznaczonymi wyraźnie w Umowie, specyfikacji (karcie Towaru lub Towaru Nietypowego) lub innych dokumentach wydawanych przez Sprzedawcę Kupującemu.
- Wady będą zgłaszane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@oemenergy.pl na wzorze zgłoszenia reklamacyjnego stanowiącego Załącznik do Umowy Ramowej lub w sposób określony na Platformie Zakupowej B2B. Zgłoszenie reklamacyjne zostanie kompletnie wypełnione, tj. Kupujący wypełni wszystkie rubryki zgłoszenia, co jest warunkiem jego rozpatrzenia przez Sprzedawcę.
- Potwierdzenie otrzymania zgłoszenia wady następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej na zwrotny adres mailowy Kupującego.
- W sytuacji ujawnienia się wady Towaru lub Towaru Nietypowego, Kupujący w zgłoszeniu reklamacyjnym zobowiązany jest dokładnie określić ilość reklamowanego Towaru lub Towaru Nietypowego, jego rodzaj, datę i nr faktury dokumentującej sprzedaż, nr partii, jak również dokładnie opisać przyczynę reklamacji, załączając ewentualnie dokumentację zdjęciową oraz określić swoje oczekiwania.
- W razie zgłoszenia reklamacyjnego, Kupujący zobowiązany jest zabezpieczyć reklamowany Towar lub Towar Nietypowy dla ewentualnych oględzin z udziałem przedstawiciela Sprzedawcy, a w razie potrzeby udostępnić reklamowany Towaru lub Towaru Nietypowego celem poddania go stosownym badaniom przez Sprzedawcę lub producenta.
- Kupujący odpowiedzialny jest za odpowiednie zabezpieczenie reklamowanego Towaru lub Towaru Nietypowego na czas transportu.
- W przypadku, gdy reklamacja okaże się nieuzasadniona Sprzedawca uprawniony jest obciążyć Kupującego kosztami postępowania reklamacyjnego.
- Zgłoszenie reklamacyjne nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty pełnej Ceny za Towar lub Towar Nietypowy. Do czasu zapłaty pełnej Ceny, Sprzedawca uprawniony jest wstrzymać się rozpatrywaniem zgłoszenia reklamacyjnego.
- Okres gwarancji jakości jest zgodny z okresem gwarancji udzielonym przez producentów Towarów lub Towarów Nietypowych, licząc od dnia wydania Kupującemu.
- W przypadku ujawnienia wad Towaru lub Towaru Nietypowego w okresie gwarancji, Sprzedawca po przeprowadzeniu oceny jakości i uznaniu reklamacji, zdecyduje o naprawie, bądź wymianie na Towar lub Towar Nietypowy wolny od wad. Jeśli wymiana nie będzie możliwa lub wiązałaby się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, a Strony nie uzgodnią odpowiedniego obniżenia Ceny, Sprzedawca może zwolnić się z odpowiedzialności poprzez: (i) zwrot Kupującemu Ceny wadliwego Towaru lub Towaru Nietypowego, co będzie równoznaczne z odstąpieniem przez Kupującego od Umowy w części, tj. w zakresie wadliwego Towaru lub Towaru Nietypowego; (ii) zamianę Towaru lub Towaru Nietypowego na nowy, o analogicznych parametrach i właściwościach, przy czym w takiej sytuacji, Kupujący uprawniony jest nie wyrazić zgody na zamianę, co uprawnia go do odstąpienia od Umowy w części dotyczącej wadliwego Towaru lub Towaru Nietypowego i żądania zwrotu Ceny. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadku nieprzestrzegania przez Kupującego zasad postępowania reklamacyjnego określonych w OWS lub na Platformie Zakupowej B2B, jak również w sytuacji nie zapłacenia całej Ceny.
- Wadliwy Towar lub Towar Nietypowy nie może zostać zwrócony bez uprzedniego uzgodnienia warunków zwrotu ze Sprzedawcą. Towar zwrócony bez uzgodnienia ze Sprzedawcą nie będzie przyjmowany przez Sprzedawcę.
- Kupujący zobowiązany jest zawiadomić Sprzedawcę o wadach Towaru lub Towaru Nietypowego niezwłocznie po ich wykryciu, a w każdym jednak razie nie później niż ciągu 14 dni od ujawnienia się wady. Bezskuteczny upływ terminu powiadomienia o wadzie, skutkuje utratą roszczeń gwarancyjnych.
- Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji, w tym w razie potrzeby także do zbadania Towaru lub Towaru Nietypowego u Kupującego w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia i w tym terminie usunąć wady lub wymienić Towar lub Towar Nietypowy na wolny od wad chyba, że naprawa lub wymiana będzie w tym terminie obiektywnie niemożliwa z przyczyn technicznych, bądź innych niezależnych od Sprzedawcy. W takiej sytuacji Strony uzgodnią dłuższy termin załatwienia zgłoszenia reklamacyjnego obiektywnie możliwy do dotrzymania, uwzględniający interes Kupującego i za jego zgodą.
- Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu rękojmi, a odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu odpowiedzialności za Towar lub Towar Nietypowy została wyczerpująco uregulowana w OWS.
7. Odpowiedzialność odszkodowawcza
- Poza roszczeniami określonymi wyraźnie w OWS, Umowie Ramowej lub Regulaminie, Kupującemu nie przysługują względem Sprzedawcy dalej idące roszczenia, pomijając takie, które wynikają z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa i nie mogą zostać ograniczone wolą Stron w szczególności postanowienia OWS, Umowa Ramowa lub Regulamin, wyczerpująco określają odpowiedzialność Sprzedawcy za nienależyte wykonanie Umowy, w tym wady Towaru lub Towaru Nietypowego.
- Sprzedawca odpowiada względem Sprzedawcy jedynie za rzeczywistą szkodę wynikającą z wady Towaru lub Towaru Nietypowego (niezgodność Towaru z Umową) i nie ponosi odpowiedzialności względem Kupującego za szkody pośrednie i utracone korzyści.
- Niezależnie od podstawy roszczeń Kupującego, całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu nienależytego wykonania Umowy (w tym z tytułu wad Towaru lub Towaru Nietypowego) ograniczona jest do 50% Ceny Towaru lub Towaru Nietypowego z tym zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność ta może ulec rozszerzeniu w zakresie, który wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa lub ochrony ubezpieczeniowej Sprzedawcy, o ile taka ochrona została udzielona na mocy odrębnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Sprzedawcy.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towaru lub Towaru Nietypowego z regulacjami prawa polskiego oraz prawa europejskiego, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za zgodność z regulacjami wewnętrznymi prawa krajowego innych państw Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, jak i innych państw znajdujących się poza tym obszarem, jak również nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru wysłanego poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bez uzgodnienia ze Sprzedawcą. W przypadku zgłoszenia roszczeń z tytułu zgodności Towaru lub Towaru Nietypowego z regulacjami wewnętrznymi państw trzecich, Kupujący zobowiązuje się zwolnić Sprzedawcę z odpowiedzialności z tego tytułu.
8. Ochrona danych osobowych
- Zawieranie i wykonywanie Umowy odbywa się z zachowaniem zasad dotyczących ochrony danych osobowych, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. - w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz przepisów krajowych w zakresie zasad przetwarzania danych osobowych.
- Dokonywanie zakupów i zawierania Umowy sprzedaży Towarów lub Towarów Nietypowych jest dobrowolne, podobnie jak związane z tym podanie danych osobowych dla celów zawarcia i wykonania Umowy, jak również dla dochodzenia ewentualnych roszczeń z tym związanych, w tym również w celu korzystania z Platformy Zakupowej B2B oraz podania danych osobowych w sytuacjach wskazanych w polityce prywatności dla celów zawarcia Umowy oraz wypełnienia obowiązków ustawowych Sprzedawcy.
- Incydenty i naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych mogą być zgłaszane do Inspektora Ochrony Danych Osobowych Sprzedawcy pod adresem e-mail: iodo@cezpolska.pl.
9. Kodeks Etyczny
- W prowadzonej działalności Sprzedawca kieruje się postanowieniami „Kodeksu Etyki Spółek Grupy CEZ w Polsce” (Kodeks), określającego wymagania stawiane Sprzedawcy i jej Współpracownikom, Kontrahentom i uczestnikom działalności biznesowej oraz publicznej między innymi w zakresie: świadczenia wysokiej jakości dostaw i usług z poszanowaniem przepisów prawa, dbałości o BHP i ochronę środowiska, jak i poszanowania oraz uczciwości wobec klientów, dostawców, pracowników oraz organów administracji publicznej i instytucji. Kodeks dostępny jest pod adresem: www.cezpolska.pl
- Kupujący zobowiązany jest do stosowania postanowień Kodeksu w relacjach z Sprzedawcą, w szczególności przy wykonywaniu zobowiązań wynikających z Umowy, Umowy Ramowej i OWS, jak również zobowiązany jest przekazać te wymagania swoim pracownikom i zobowiązać do ich przestrzegania.
- Wszelkie istotne i niewyeliminowane - mimo uprzedniego wezwania – naruszenia postanowień Kodeksu przez Kupującego, uprawniają Sprzedawcę do wstrzymania dostaw Towaru lub Towaru Nietypowego, a w dalszej kolejności, sytuacji nie usunięcia tych naruszeń przez Kupującego, uprawniają Sprzedawcę do wypowiedzenia Umowy Ramowej lub umowy o świadczenie Usług Elektronicznych za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B.
10. Poufność
- Strony zobowiązują się zachować w tajemnicy informacje przekazywane w związku z zawarciem i wykonywaniem Umowy, które nie zostały ujawnione do publicznej wiadomości (Informacje Poufne).
- Strony zobowiązują się:
- ujawniać Informacje Poufne wyłącznie swoim pracownikom, podwykonawcom oraz innym osobom, którymi posługują się przy wykonywaniu Umowy oraz tylko w zakresie, w jakim odbiorca Informacji Poufnych musi mieć do nich dostęp, jak również tylko po wcześniejszym zobowiązaniu tych osób do zachowania poufności w zakresie określonym w Umowie;
- nie kopiować, nie powielać, ani w jakikolwiek sposób nie rozpowszechniać Informacji Poufnych, z wyjątkiem uzasadnionej potrzeby do celów określonych w pkt 2 lit. a).
- Wymogi zawarte w ust. 2, nie będą miały zastosowania do tych informacji, które:
- są opublikowane, powszechnie znane lub urzędowo podane do publicznej wiadomości;
- zostały przekazane przez osobę trzecią bez naruszenia zobowiązania do zachowania poufności;
- zostaną ujawnione przez jedną ze Stron za uprzednią pisemną zgodą drugiej Strony;
- zostały ujawnione właściwym organom ze względu na wymogi prawa.
- Zobowiązania określone w niniejszym przepisie wiążą każdą ze Stron w czasie obowiązywania Umowy Ramowej oraz przez okres 2 lat po jej rozwiązaniu lub wygaśnięciu.
- Strony zobowiązują się do podjęcia wszelkich niezbędnych działań mających na celu zachowanie przez pracowników każdej Strony Informacji Poufnych w tajemnicy.
- W przypadku naruszenia przez Kupującego zobowiązań wynikających z niniejszego przepisu, Sprzedawca ma prawo żądać od Kupującego odszkodowania na zasadach ogólnych.
11. Korespondencja
- Uzgodnienia, zawiadomienia i inne oświadczenia dotyczące sposobu realizacji Umowy będą składane przy użyciu poczty elektronicznej na adresy Stron wskazane w Umowie Ramowej lub z wykorzystaniu Platformy Zakupowej B2B.
- Osoby, które zostały wskazane przez Stronę w Umowie Ramowej jako jej przedstawiciele, jak również Użytkownicy Konta na Platformie Zakupowej B2B poczytywane będą za umocowane do składnia i przyjmowania w imieniu tej Strony oświadczeń, o których mowa w ust. 1.
- W sprawach dotyczących składania oświadczeń woli, w szczególności zmierzających do wypowiedzenia, zmiany, rozwiązania, czy odstąpienia od Umowy wymagane jest zachowanie formy pisemnej pod rygorem nieważności z uwzględnieniem zasad reprezentacji Stron lub złożenie oświadczenia za pośrednictwem Platformy Zakupowej B2B. Postanowienia zdania pierwszego nie dotyczą zmian OWS, o których Kupujący zostanie powiadomiony na zasadach określonych w OWS.
12. Postanowienia końcowe
- Jeżeli Kupujący nie wykonuje lub nienależycie wykonuje którekolwiek z zobowiązań wynikających z Umowy Ramowej lub Umowy, jak również, gdy w stosunku do Kupującego złożono wniosek o upadłość, przystąpiono do likwidacji lub rozwiązania spółki Kupującego, Sprzedawca ma prawo do natychmiastowego wypowiedzenia Umowy Ramowej lub Umowy w całości lub w części lub wstrzymania się z ich wykonywaniem w całości lub w części.
- Kupujący nie jest uprawniony do przeniesienia praw lub obowiązków wynikających z Umowy lub Umowy Ramowej bez uzyskania uprzedniej zgody Sprzedawcy, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
- Jeżeli jakiekolwiek postanowienia Umowy Ramowej, Umowy lub OWS zostaną uznane za nieważne w całości lub w części, pozostaje to bez wpływu na ważność pozostałych postanowień tych Umów lub OWS. Strony niniejszym zgadzają się zastąpić takie postanowienia innymi, odpowiadającym intencjom i celom postanowień dotkniętych nieważnością.
- Wszelkie spory wynikające z Umowy lub Umowy Ramowej, bądź pozostające w związku z nimi będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Umowa Ramowa i Umowa będą wykonywane zgodnie z prawem polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w OWS stosuje się postanowienia Umowy Ramowej, Regulaminu, jak również przepisy ustawy - kodeks cywilny.